Sunday, March 27, 2011

Eh...awok diet ke?

Lepas subuh pagi tadi, aku terus gosok baju untuk ke klinik desa Pulau Duyong, takut ada malas pun ada...tapi sebab minggu lepas dah tak pergi, kena la pergi juga minggu ni...kang bising lak Klinik Kuala Nerang...

Nak dijadikan cerita, rasanya aku macam yang paling awal dah....8.15pg sampai kat klinik dengan umi. kat luar nampak macam sunyi je, bila je masuk, tu diaaa...dah ada dekat 10 orang ibu mengandung tengah menunggu giliran sambil duduk bersimpuh atas karpet...wahh menarik memang macam kat rumah suasana klinik ni... padan muke aku, umi dah cakap pergi awal-awal....huhu...

Aku pun tunggu la giliran yang masa tu paling last antara semua... nak sembang tapi semua dah ada pasangan sembang masing-masing, buat tak peduli je kat aku...yang aku hairan, walaupun klinik ni kat kampung aku tapi tak ada seorang pun perempuan mengandung yang ada kat situ aku kenal...hmmmm...takpelah...mata aku pun melilau la membaca semua informasi yang ditampal di dinding, kat almari, kat meja...semua aku baca sebab bosan...sampai 2-3 kali aku ulang baca....huhu...

Tunggu punya tunggu...sampailah giliran aku...nurse buka je buku merah tu, terus dia kata..."la...awok kene check 3 ni je...ingatkan check perut"...ermmm masa tu menyesal pun ada, napalah tak cakap awal-awal...mesti boleh balik awal....hmmmm...

Dah siap ambil tekanan darah aku, nurse tu suruh naik timbangan.... "Eh, awok diet ke?"... errr...saya makan macam biasa je nurse.... nasib baik tak kena marah.... tapi minggu depan tak boleh turun dah... yang ni aku tak bimbang...jarang sekali beratku turun banyak-banyak kecuali kalau aku berdiet dengan gigihnya....hehe....apa-apa pun, terima kasih nurse, kita jumpa lagi isnin depan yer...

No comments:

Post a Comment

HAPPY 1ST BIRTHDAY IQSEED HADIFF...

Assalamulaikum and hi to all... We are already towards the end of 2012 but this is my first post for this year...hehehe...i'm not a co...