My Marriage

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, September 21, 2011

Tuesday, September 13, 2011

Wednesday, June 29, 2011

It's a boy...

Yeayyy...that was my hubby's reaction when the doctor confirmed that our baby is a boy which at first we we've been told by another doctor that it might be a girl... hehe... i don't mind whether it is a boy or girl as long as we got a healthy baby. But, I'm really happy to see my husband's dream almost fulfilled.I love you abg... another thing is our boy is not ready yet to show his face, we did the 4D scan but he hid his face...huhu... surprise for ummi and abah I guess...hehe....



Thursday, June 9, 2011

It has been quite sometimes...

Assalamualaikum and hi to all...

it has been so long since my last post... well, not to say I'm too busy but I'm too occupied with my new life now...with my husband around everyday...only now i could experience the real life of a wife...preparing breakfast every morning and dinner every evening (lunch at work except for weekend)... but I'm happy with it...;)...

sometimes, I got a day off cause my hubby wants me to rest a lot considering my condition now... for me, carrying our little angel is one of the best things ever happened to me...I like to be active cause i could feel that the little one inside of me agreed that he/she need to work out too...hehe....

I'm currently 6 months pregnant... an experience that couldn't be expressed with words... she/he now actively kicking and playing in my womb...what's more is I found it hard for me to dress for work...huhu... most parts of my body is ballooned not only the tummy..hehe...but I enjoyed it so much...

Alhmadulillah for this miracle....;)

p/s : my little angel is kicking now...a very big kick just now, I bet she/he wanted to say hi to all...hehe

Monday, May 2, 2011

YOU...

A gentle word like a spark of light
Illuminates my soul
And as each sound goes deeper,
It's you that makes me whole

There is no corner, no dark place,
Your LOVE cannot fill
And if the world starts causing waves,
It's your devotion that makes them still

And yes you always speak to me,
In sweet honesty and truth
Your caring heart keeps out the rain,
Your LOVE, the ultimate roof

So thank you my love for being there,
for supporting me, my life
I'll do the same for you, you know,
My Beautiful, Darling Wife...

Abang...

Wednesday, April 27, 2011

Sayang...

Sayang, there are stars in your eyes, sparkling and shining, the rosy cheeks I admired day and night, the sweet lips I dream to touch, the entire you I may not forget... the warm last memories we shared will together within the heart... I love you because of you... And I truly love you... sayang awak...



Tuesday, April 26, 2011

New life of ours...thank you Allah

Assalamualaikum and hi everyone...it has been quite a while since last time I updated my blog... I am now in Kuala Nerang... just started working today... life is getting better lately, I have my husband around... he's the first i saw every morning and the last before I sleep at night... I'm extremely happy with our life now... Thank You Allah for this blessings...

Got some news to share with...

My sister, fatiha is currently staying at our house...she came to visit and at the same time wanted to learn how to drive with her brother in law because she will apply for driving license soon... She had a great experience driving my hubby's car..hehe... hopefully she will be a good driver one day... go sis go..

My funny experience with my hubby's sweetheart (WKF 1299) for my first day working, Kancil... Since I used to drive my car...it has been a little awkward to drive my hubby's car because I'm not used with manual system.. but surprisingly, I only took 3-4 days to get used with the new system...hihi...my husband was quite worried with my driving, whether i could drive his car or not...but I've proved to him that I can.. hehe... actually he drove my car because his workplace is quite far or I could say very far from our house... He need proper and safer car for that...poor my hubby...everyday he arrived home late and need to leave home very early in the morning the next day... Be patient sayang... we'll get used with this and lets pray for God has better plan for us in the future...


till then, see u soon... ;)

Sunday, April 17, 2011

Finally...My Acar Pisang Galle....hehe


At last my wish has been granted this evening...hehe.... I proudly present you...Acar Pisang Galle.....hehehe...yummy...yummy...


This is pisang galle...the raw one...look delicious rite?? ;)


Yummy...Yummy....a very tempting acar pisang galle....



Mission Accomplished! Hehehe... Credits to Umi Cayang

Friday, April 15, 2011

Buat Bakal ISteriku..pengajaran

It has been long time since i really read through my emails... suddenly my eyes was hooked on the first email i received on Nov 14th 2008...almost three years ago... it was an email from my husband to be (my husband now). I hope this story could be a life guide to a wife to be and learn the feelings as i were in before...



Kisah Benar Untuk Renungan Kite Bersama

Kira-Kira 15 hari yang lalu, seorang hamba Allah (si A),telah pun kembali ke rahmatullah secara mengejut (kerana sakit jantung).Allahyarham adalah merupakan seorang yang amat dihormati dan disegani di kampung beliau.

Semasa jenazah Allahyarham diletakkan di ruangtamu rumahnya sementara menunggu untuk diuruskan oleh saudara mara dan sahabat handai, isteri Allahyarham tidak berhenti-henti meratapi jenazahnya sambil merungut-rungut.
Si penulis (penulis asal cerita ini) yang kebetulan anak saudara Allahyarham, ada di sebelah balu Allahyarham pada ketika itu.Beliau merasa amat hairan dengan sikap balu arwah itu. Si balu sepatutnya membaca ayat-ayat suci al-Quran untuk dihadiahkan kepada arwah.Kira-kira 10 minit kemudian, kakak ipar arwah (kakak balunya)pun sampai.

Beliau turut merasa hairan dengan sikap adiknya yang meratapi dan merungut itu, lantas beliau melarang adiknya berbuat demikian sambil bertanya akan sebabnya.

Penulis yang masih berada disitu merasa amat terkejut apabila mendengar jawapan yang diberikan oleh balu Allahyarham itu.

Antara jawapannya ialah:
Suaminya tidak membuat surat wasiat (yang sebenarnya ada).Tanah pusaka milik suaminya tidak sempat ditukarkan ke nama beliau dan anak-anaknya. Suaminya tidak sempat memindahkan saham syarikat suaminya bersama-sama
adik-adiknya kepada beliau (Allahyarham memegang saham sebanyak 50% dan 5 orang adik-adiknya memegang 10% setiap seorang).

Untuk makluman, arwah adalah seorang yang agak berjaya dalam perniagaannya.
Syarikat yang diuruskan oleh arwah sangat maju dewasa ini.Di samping itu, arwah memiliki kira-kira 12 ekar tanah dipinggir Putrajaya dan kira-kira 50 ekar di sekitar kawasan Sepang/Dengkil.

Setelah seminggu arwah dikebumikan, peguam arwah memanggil waris-warisnya untuk dibacakan surat wasiat arwah. Penulis juga tur
ut dipanggil tanpa mengetahui akan sebabnya. Allahyarham mempunyai 4 orang anak, yang sulong masih lagi bersekolah di tingkatan 4 manakala yang bongsunya berusia 6 tahun.

Antara kandungan surat wasiat Allahyarham ialah: 30% syer perniagaannya diserahkan kepada anak saudara perempuannya yang juga ahli perniagaan,dan 20% lagi diagihkan sama rata kepada anak-anaknya dengan anak saudara perempuannya sebagai pemegang amanah.

Tanah pusakanya seluas 10 ekar di pinggir Putrajaya dibahagikan sama rata kepada anak-anak perempuannya (2 orang) dan 2 ekar untuk anak saudara lelakin
ya yang juga pemegang amanah untuk anak-anak perempuannya.

Anak-anak lelakinya yang berumur 14 dan 10 tahun, diberikan tanah 15 ekar seorang dengan saudara lelakinya sebagai pemegang amanah.Saham-sahamnya diserahkan kepada anak-anaknya dan dibahagikan mengikut hukum syarak, dan diuruskan oleh saudara perempuannya yang diberi 20%.

Wang tunainya di bank (persendirian diamanahkan kepad
a kakaknya untuk menampung pembiayaan anak-anaknya jika isterinya tidak berkahwin lagi.

Jika isterinya berkahwin lagi, beliau meminta peguamnya meminta mahkamah memberikan hak penjagaan anak-anaknya kepada kakaknya. Rumah dan tapak rumahnya diwakafkan untuk anak-anak yatim Islam dan sebuah surau,dan hendaklah diserahkan kepada Majlis Agama Islam.

Harta-hartanya yang lain iaitu 2 buah kereta diberikan kepada adik lelakinya yang ketiga dan kelima; manakala baki tanah 20 ekar dibahagikan sama rata kepada adik-adik dan kakaknya.

Setelah selesai wasiat tersebut dibaca, isterinya membantah keras kerana tiada satu pun harta yang diserahkan kepadanya melainkan sebuah proton saga yang tidak dimasukkan dalam wasiat tersebut (yang memang digunakan oleh isterinya).

Belum sempat isterinya terus membantah, peguam Allahyarham membacakan satu kenyataan mengenai isterinya yang terkandung dalam wasiat itu.
'Isteriku tidak akan kuberikan apa-apa kecuali pengampunan. Terlalu banyak dosanya kepadaku. Maka pengampunan adalah hadiah yang paling berharga.'
'Tidak pernah aku merasa masakannya sejak mula berkahwin walaupun pernah aku suarakan. Tiada belas kasihan terhadap aku, baik semasa sakit apatah lagi jika aku sihat.'
'Herdik dan tengking kepada aku dan anak-anak adalah lumrah.. Keluar rumah tidak pernah meminta kebenaran daripada aku. Makan dan minu
m anak-anak adalah tanggungjawab bibik (pembantu rumah).K ain bajuku tidak pernah diuruskan, dan yang paling menyedihkan, tiada mahunya dia mendengar pandangan dan nasihatku untuk kesejahteraan rumahtangga.'

'Kebahagiaan aku selama ini hanya dengan amalanku,tugas seharianku,anak- anakku dan adik-beradikku, terutama kakakku (yang sebagai pengganti ibu).'


Selepas peguam Allahyarham membacakan kenyataan it
u,barulah penulis faham mengapa balu Allahyarham begitu meratap dan merungut semasa berada disisi jenazahnya. Marilah kita renungi bersama.Semoga dengan apa yang terjadi di atas,akan memberikan satu pengajaran yang berguna kepada kita sebagai umat Islam
-she should be thankful.... . she got the forgiveness from her husband-



Thursday, April 14, 2011

Wish I could Know it Right Now....





OR



I really wish I knew my baby's gender right now... so that I could call him/her by name chosen by us...huhu but it's too early...have to wait until 5 month for an almost accurate prediction. Actually, we don't mind to have boy or girl, just to address our junior by name...;)... We love u sayang...


Tuesday, April 12, 2011

Roti John Aziz Sulong




Aziz's Roti John...yummmy..yummy



memang sedakkk


Petang tadi abah beria duk kat dapur sorang-sorang...pi silau, tengok-tengok tengah asyik duk siapkan roti john...nak tolong memang tak digalakkan sebab abah aku ni tak suka ada orang lain kat dapur bila dia masak...hmm... dah lepas maghrib aku pun turun makan, seriously aku tak pernah makan roti john yang dijual kat kedai so memang aku tak tahu macam mana rasanya roti john, so technically, abah boleh tipu aku tentang rasa...hehe...tapi aku suka rase roti john yang abah buat ni...rase dia ala-ala burger besar depan hospitak besar Kuala Terengganu sebab ade sengkuang rangup disaluti mayonis...yummm...

Akan tetapi, adik aku, Fatiha telah membocorkan rahsia abah...dia komen yang roti john abah aku buat ni lain benor rasenye compared dengan yang dijual kat pasar-pasar malam tu...hehe... tak apelah abah...asal sedakkk....na sukeeee....baby lam perut ni pun sukeee....thanks aboh...;)....mmm pesanan untuk aboh dari Yuyu, dia nak makan roti john bila dia balik kekg, jgn lupa buat yer....hehe


p/s : buat kak di Kelantan dan Yuyu di Johor...sedakkkk ngat...yummmm

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::My Wish List


I got long list of food to eat as long as I'm still here... some of them have already been granted by my Mie...thanks a lot Mi.... I would like to share with you the pictures of them...wish i could let you taste it but it'll need magic...hehe...enjoyed the delicious look....hehehe



Nasi Kerabu Terengganu



Sarok @ Solok Lada (Extra Fish)


Actually, there are lots more but i forgot to snap the picts...this coming friday, Mie is planning to cook her all times signature, Nasi Dagang Terengganu...nyum...nyum... i'll upload the picts...i promise...;))...see u with more delicious Che Ani Duyong Delicacies ...



Monday, April 11, 2011

Dua insan tercinta yang telah menjadikan aku manusia...

Abah dan Mi adalah dua orang insan yang telah berjaya melahirkan, membesarkan dan mendidik na sehingga na menjadi manusia yang cukup rasa diberkati... hasil didikan Abah dan Mi telah menjadikan na seorang pendidik yang telah hampir 4 tahun membentuk anak bangsa di bumi Kuala Nerang... Terima Kasih yang tidak terhingga buat Abah dan Mi yang tak pernah putus asa dalam memanusiakan na dan adik-beradik yang lain... Abah dan Mi tidak akan pernah na lupakan... jasa Abah dan Mi menjadikan na sekarang seorang isteri kepada menantu yang direstui dan bakal ibu tidak lama lagi... segala penat lelah Abah dan Mi tak mungkin terbalas namun na harapkan dengan kehadiran cucu pertama Abah dan Mi September ini mampu memberikan sebuah kegembiraan bergelar Tokki dan Tok yang telah lama Abah dan Mi nanti-natikan...






p/s : na sayang sangat kat Abah ngan Mi... dunia akhirat...



Sunday, April 10, 2011

Patutnya sayang tulis pasal abg dulu..



Semalam macam biasa...aku selalu update kan suamiku tentang apa yang aku buat sepanjang hari kat rumah...maklumlah dia kat Kedah, aku pula masih kat Terengganu...bila aku beritahu dia post terbaru aku tentang dia, dia happy sangat... tapi sejurus lepas tu, dia cakap kat aku....

"Tapi kan sayang... patutnya sayang tulis pasal abang dulu, baru pasal baby kita....mmmm" errkkk..tergamam aku, betul jugak cakap suamiku... tapi mungkin sebab aku dah terlalu excited dengan manusia kecil dalam perutku ini sehingga terlupa aturan yang sepatutnya...hehe... maaf yer abg.. apa-apa pun tanpa abang, orang tak mungkin mengalami momen-momen indah mengandung... abang tetap unggul di hati orang... bak kata Vanida Imran kepada suaminya dalam rancangan motivasi Datuk Dr. Fadzilah Kamsah...

"Saya rasa dunia saya akan berhenti kalau abang tak ada..."

Begitulah pentingnya kewujudan abang dalam hidup orang... Abang adalah pelengkap hidup orang dan anak yang bakal lahir ni adalah pelengkap kehidupan berumahtangga kita... abang akan terus dan sentiasa menjadi pemilik hati orang...

p/s: Abang... setiap kali terasa baby kita bergerak dalam perut ni, hati terus teringat kat abang... ajaibnya kuasa Allah... I Love You so much abang...

Saturday, April 9, 2011

My Other Half



Mohd Salman b. Ghazli @ Ghazali




Even though you said this song is for me... You deserved it more than I do... Thanks abang for being my everything... This is for you...



-Sedetik Lebih-


Setiap nafas yang dihembus

Setiap degupan jantung

Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan

Dalam tidur dan khayalan

Aku selalu memikirkanmu

Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang

Barulah terasa ku bernyawa

Kasihku…ku amat mencintai kamu

Kerana kau beri erti hidup

Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan

Ku bersyukur adanya kamu

Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia

Asal masih adanya kamu


I love you abang...


Tuesday, April 5, 2011

Our Little Angel...


Our Little One is now 14 weeks and 2 days... Yesterday I went to KTS (Kuala Terengganu Specialist) for my first routine checkup. The doctor said everything is okay...the cute little human is just fine and healthy :)... I'm speechless and thankful to Allah when I heard the heart beat and saw our little angel clapping his/her hands ... rewarding himself/herself I guess for being so healthy in there... My ummi was speechless too witnessing the God's gift... but I'm a bit frustrated for not having my hubby around to see it himself...but laugh a lot when I told him everything after the checkup...


Ummi and Abah can't wait to see and hold you love... Grow faster and healthy... See you soon little darling...


Thursday, March 31, 2011

Alhamdulillah...akhirnya setelah hampir 3 tahun...

Alhamdulillah...syukur ke hadrat Ilahi kerana akhirnya suamiku ditukarkan ke IKM Sik... setelah 2 tahun kahwin dan tinggal berjauhan, kami dapat tinggal bersama. Inilah yang dikatakan rezeki anak...alhamdulillah, syukur sangat-sangat...

Wednesday, March 30, 2011

Alahai Acar Pisang Galle...

Sampai saat ni aku masih belum dapat merasa lauk yang dah dekat sebulan aku idam-idamkan...huhu... acar pisang galle...aku tak pasti apa yang orang lain atau orang negeri lain panggil tapi mak mentua aku kat Kedah panggil pisang ni pisang benggala...kat Terengganu biasalah...dia jadi pendek sket....benggala = galle...hehe... nanti kalau aku rajin, aku pi snap gambar pisang galle ni ok?...

hurmmm...sampai hari ni aku belum berjaya pujuk ummi masak acar pisang galle ni...huhu...ummi kata kandungan aku masih baru...acar tu ade masuk cuka...bahaya....ok..aku terima....pastu aku tanya lagi...bila dh besar nanti?...5 bulan ke, 6 bulan ke? boleh tak? ummi kata ummi tak berani la... sebab kuah dia memang masuk banyak cuka...huhuhuh.......:(...agak-agak...aku merasa tak acar pisang galle ni?....hmmmm

p/s: tak pun, doa-doakanlah ummi ubah fikiran bagi aku makan acar pisang galle ni, nanti aku letak gambar acar pisang galle kat sini.....aku serius ni...hmmm

Monday, March 28, 2011

Kuih Siput Che Ani Duyong

Assalamualaikum...

Selamat tengah hari semua... hari ni aku nak share tentang hobi terbaru aku sepanjang cuti ni...gentel kuih siput...hehe. Kuih siput ni sebenarnya ummi aku yang b
uat. Aku jadi excited sebab part yang aku suka tang jadikan kuih tu ke bentuk siput comel menggunakan satu alat plastik segiempat yang ada jalur-jalur kecil...kalau zaman dulu, seingat aku alat tu memang diperbuat daripada kayu dan panjang sedikit dari alat plastik zaman sekarang...

Aku bagi nama kuih siput che ani sebab kui
h ni dah jadi perniagaan kecil-kecila
n ummi aku...asalnya buat untuk makan je tapi bila mak sedara aku datang dan cuba kuih siput ni, dia nak bawa jual kat sekolah dia sebab dia kata sedap..lepas tu, dia terus jadi dealer kuih siput ummi aku...lepas tu, kakak aku pun jual kat sekolah dia gak....sambutan memang menggalakkan. Kalau Kolej MARA Kuala Nerang tu sebelah rumah aku pun, confirm aku pun jual gak...hehe...tapi apa salahnya cuba kan...hehe...na
nti nak bawa la sket balik Kuala Nerang...;)...promosi sket....hehe

Buat kuih siput ni bukannya susah sangat...yang remehnya bab uli doh tu je...penat aku tengok ummi aku uli...pastu ummi akan gunting kecil-kecil pastu barulah gentel guna
alat plastik tu supaya semua saiz siput sama je nanti... ni ade beberapa keping gambar yang aku sempat snap sepanjang buat kuih siput ngan ummi. Malam ni ummi kata kita buat lagi....daaa.


Ni lepas dah gentel jadi kuih siput yang comel...hehe


ni lah alat plastik yang digunakan untuk bentukkan kuih siput tuh...


kuih siput che ani duyong....hehe

Sunday, March 27, 2011

Eh...awok diet ke?

Lepas subuh pagi tadi, aku terus gosok baju untuk ke klinik desa Pulau Duyong, takut ada malas pun ada...tapi sebab minggu lepas dah tak pergi, kena la pergi juga minggu ni...kang bising lak Klinik Kuala Nerang...

Nak dijadikan cerita, rasanya aku macam yang paling awal dah....8.15pg sampai kat klinik dengan umi. kat luar nampak macam sunyi je, bila je masuk, tu diaaa...dah ada dekat 10 orang ibu mengandung tengah menunggu giliran sambil duduk bersimpuh atas karpet...wahh menarik memang macam kat rumah suasana klinik ni... padan muke aku, umi dah cakap pergi awal-awal....huhu...

Aku pun tunggu la giliran yang masa tu paling last antara semua... nak sembang tapi semua dah ada pasangan sembang masing-masing, buat tak peduli je kat aku...yang aku hairan, walaupun klinik ni kat kampung aku tapi tak ada seorang pun perempuan mengandung yang ada kat situ aku kenal...hmmmm...takpelah...mata aku pun melilau la membaca semua informasi yang ditampal di dinding, kat almari, kat meja...semua aku baca sebab bosan...sampai 2-3 kali aku ulang baca....huhu...

Tunggu punya tunggu...sampailah giliran aku...nurse buka je buku merah tu, terus dia kata..."la...awok kene check 3 ni je...ingatkan check perut"...ermmm masa tu menyesal pun ada, napalah tak cakap awal-awal...mesti boleh balik awal....hmmmm...

Dah siap ambil tekanan darah aku, nurse tu suruh naik timbangan.... "Eh, awok diet ke?"... errr...saya makan macam biasa je nurse.... nasib baik tak kena marah.... tapi minggu depan tak boleh turun dah... yang ni aku tak bimbang...jarang sekali beratku turun banyak-banyak kecuali kalau aku berdiet dengan gigihnya....hehe....apa-apa pun, terima kasih nurse, kita jumpa lagi isnin depan yer...

Saturday, March 26, 2011

Lawatan Ke Klinik...

Esok aku dikehendaki menghadirkan diri ke klinik desa Pulau Duyong untuk pantauan mingguan berat badanku...huhu... arahan dari klinik ibu dan anak Kuala Nerang sebab terlalu cepat berat naik...hehe... nurse pesan jangan naik lebih dari 500gm untuk bulan ini tetapi jangan gatal nak diet turunkan berat badan dan sebagai hukuman, aku terpaksa melapor diri untuk ditimbang seminggu sekali untuk pastikan berat aku xnaik melampau lagi...huhu...aku pun hairan macam mana boleh naik mendadak sebab seleraku bukannya ok sangat pun...malam aku tak lalu makan sangat, aku makan pun sebab perut lapar...sebab takut mudaratkan baby....

tak apelah, harap-harap esok berat tak naik dan tak turun...huhu....doakan aku dan baby yer....

Long Holiday in Pulau Duyong...

like a dream comes true... i'm now on a very long break enjoying precious time with my family... never expected such opportunities after joining Kolej MARA Kuala Nerang for almost 4 years now... what is more, i'm now expecting a child ...yeaaaa... 2 years waiting, after our first pregnancy and an operation to remove fibroid from my womb... i'm so happy now, nothing is better than this very moment...:).. just a little feeling of 'less' this week without my hubby...he's in Kedah...something more important to guarantee a prosperous future for us... i miss you abang...;(... but you left me our little one to accompany me...thanks ;;))...double happiness....can't wait to see you next week dear...

here, i have my beloved ummi, abah, chubby tiha and naughty adik... although there are only 5 of us but i'm super happy... got nurul last week for two days but it is more than enough for us to spend sisters' time... and kak g, she'll be back home again next weekend...