My Marriage

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, April 27, 2011

Sayang...

Sayang, there are stars in your eyes, sparkling and shining, the rosy cheeks I admired day and night, the sweet lips I dream to touch, the entire you I may not forget... the warm last memories we shared will together within the heart... I love you because of you... And I truly love you... sayang awak...



Tuesday, April 26, 2011

New life of ours...thank you Allah

Assalamualaikum and hi everyone...it has been quite a while since last time I updated my blog... I am now in Kuala Nerang... just started working today... life is getting better lately, I have my husband around... he's the first i saw every morning and the last before I sleep at night... I'm extremely happy with our life now... Thank You Allah for this blessings...

Got some news to share with...

My sister, fatiha is currently staying at our house...she came to visit and at the same time wanted to learn how to drive with her brother in law because she will apply for driving license soon... She had a great experience driving my hubby's car..hehe... hopefully she will be a good driver one day... go sis go..

My funny experience with my hubby's sweetheart (WKF 1299) for my first day working, Kancil... Since I used to drive my car...it has been a little awkward to drive my hubby's car because I'm not used with manual system.. but surprisingly, I only took 3-4 days to get used with the new system...hihi...my husband was quite worried with my driving, whether i could drive his car or not...but I've proved to him that I can.. hehe... actually he drove my car because his workplace is quite far or I could say very far from our house... He need proper and safer car for that...poor my hubby...everyday he arrived home late and need to leave home very early in the morning the next day... Be patient sayang... we'll get used with this and lets pray for God has better plan for us in the future...


till then, see u soon... ;)

Sunday, April 17, 2011

Finally...My Acar Pisang Galle....hehe


At last my wish has been granted this evening...hehe.... I proudly present you...Acar Pisang Galle.....hehehe...yummy...yummy...


This is pisang galle...the raw one...look delicious rite?? ;)


Yummy...Yummy....a very tempting acar pisang galle....



Mission Accomplished! Hehehe... Credits to Umi Cayang

Friday, April 15, 2011

Buat Bakal ISteriku..pengajaran

It has been long time since i really read through my emails... suddenly my eyes was hooked on the first email i received on Nov 14th 2008...almost three years ago... it was an email from my husband to be (my husband now). I hope this story could be a life guide to a wife to be and learn the feelings as i were in before...



Kisah Benar Untuk Renungan Kite Bersama

Kira-Kira 15 hari yang lalu, seorang hamba Allah (si A),telah pun kembali ke rahmatullah secara mengejut (kerana sakit jantung).Allahyarham adalah merupakan seorang yang amat dihormati dan disegani di kampung beliau.

Semasa jenazah Allahyarham diletakkan di ruangtamu rumahnya sementara menunggu untuk diuruskan oleh saudara mara dan sahabat handai, isteri Allahyarham tidak berhenti-henti meratapi jenazahnya sambil merungut-rungut.
Si penulis (penulis asal cerita ini) yang kebetulan anak saudara Allahyarham, ada di sebelah balu Allahyarham pada ketika itu.Beliau merasa amat hairan dengan sikap balu arwah itu. Si balu sepatutnya membaca ayat-ayat suci al-Quran untuk dihadiahkan kepada arwah.Kira-kira 10 minit kemudian, kakak ipar arwah (kakak balunya)pun sampai.

Beliau turut merasa hairan dengan sikap adiknya yang meratapi dan merungut itu, lantas beliau melarang adiknya berbuat demikian sambil bertanya akan sebabnya.

Penulis yang masih berada disitu merasa amat terkejut apabila mendengar jawapan yang diberikan oleh balu Allahyarham itu.

Antara jawapannya ialah:
Suaminya tidak membuat surat wasiat (yang sebenarnya ada).Tanah pusaka milik suaminya tidak sempat ditukarkan ke nama beliau dan anak-anaknya. Suaminya tidak sempat memindahkan saham syarikat suaminya bersama-sama
adik-adiknya kepada beliau (Allahyarham memegang saham sebanyak 50% dan 5 orang adik-adiknya memegang 10% setiap seorang).

Untuk makluman, arwah adalah seorang yang agak berjaya dalam perniagaannya.
Syarikat yang diuruskan oleh arwah sangat maju dewasa ini.Di samping itu, arwah memiliki kira-kira 12 ekar tanah dipinggir Putrajaya dan kira-kira 50 ekar di sekitar kawasan Sepang/Dengkil.

Setelah seminggu arwah dikebumikan, peguam arwah memanggil waris-warisnya untuk dibacakan surat wasiat arwah. Penulis juga tur
ut dipanggil tanpa mengetahui akan sebabnya. Allahyarham mempunyai 4 orang anak, yang sulong masih lagi bersekolah di tingkatan 4 manakala yang bongsunya berusia 6 tahun.

Antara kandungan surat wasiat Allahyarham ialah: 30% syer perniagaannya diserahkan kepada anak saudara perempuannya yang juga ahli perniagaan,dan 20% lagi diagihkan sama rata kepada anak-anaknya dengan anak saudara perempuannya sebagai pemegang amanah.

Tanah pusakanya seluas 10 ekar di pinggir Putrajaya dibahagikan sama rata kepada anak-anak perempuannya (2 orang) dan 2 ekar untuk anak saudara lelakin
ya yang juga pemegang amanah untuk anak-anak perempuannya.

Anak-anak lelakinya yang berumur 14 dan 10 tahun, diberikan tanah 15 ekar seorang dengan saudara lelakinya sebagai pemegang amanah.Saham-sahamnya diserahkan kepada anak-anaknya dan dibahagikan mengikut hukum syarak, dan diuruskan oleh saudara perempuannya yang diberi 20%.

Wang tunainya di bank (persendirian diamanahkan kepad
a kakaknya untuk menampung pembiayaan anak-anaknya jika isterinya tidak berkahwin lagi.

Jika isterinya berkahwin lagi, beliau meminta peguamnya meminta mahkamah memberikan hak penjagaan anak-anaknya kepada kakaknya. Rumah dan tapak rumahnya diwakafkan untuk anak-anak yatim Islam dan sebuah surau,dan hendaklah diserahkan kepada Majlis Agama Islam.

Harta-hartanya yang lain iaitu 2 buah kereta diberikan kepada adik lelakinya yang ketiga dan kelima; manakala baki tanah 20 ekar dibahagikan sama rata kepada adik-adik dan kakaknya.

Setelah selesai wasiat tersebut dibaca, isterinya membantah keras kerana tiada satu pun harta yang diserahkan kepadanya melainkan sebuah proton saga yang tidak dimasukkan dalam wasiat tersebut (yang memang digunakan oleh isterinya).

Belum sempat isterinya terus membantah, peguam Allahyarham membacakan satu kenyataan mengenai isterinya yang terkandung dalam wasiat itu.
'Isteriku tidak akan kuberikan apa-apa kecuali pengampunan. Terlalu banyak dosanya kepadaku. Maka pengampunan adalah hadiah yang paling berharga.'
'Tidak pernah aku merasa masakannya sejak mula berkahwin walaupun pernah aku suarakan. Tiada belas kasihan terhadap aku, baik semasa sakit apatah lagi jika aku sihat.'
'Herdik dan tengking kepada aku dan anak-anak adalah lumrah.. Keluar rumah tidak pernah meminta kebenaran daripada aku. Makan dan minu
m anak-anak adalah tanggungjawab bibik (pembantu rumah).K ain bajuku tidak pernah diuruskan, dan yang paling menyedihkan, tiada mahunya dia mendengar pandangan dan nasihatku untuk kesejahteraan rumahtangga.'

'Kebahagiaan aku selama ini hanya dengan amalanku,tugas seharianku,anak- anakku dan adik-beradikku, terutama kakakku (yang sebagai pengganti ibu).'


Selepas peguam Allahyarham membacakan kenyataan it
u,barulah penulis faham mengapa balu Allahyarham begitu meratap dan merungut semasa berada disisi jenazahnya. Marilah kita renungi bersama.Semoga dengan apa yang terjadi di atas,akan memberikan satu pengajaran yang berguna kepada kita sebagai umat Islam
-she should be thankful.... . she got the forgiveness from her husband-



Thursday, April 14, 2011

Wish I could Know it Right Now....





OR



I really wish I knew my baby's gender right now... so that I could call him/her by name chosen by us...huhu but it's too early...have to wait until 5 month for an almost accurate prediction. Actually, we don't mind to have boy or girl, just to address our junior by name...;)... We love u sayang...


Tuesday, April 12, 2011

Roti John Aziz Sulong




Aziz's Roti John...yummmy..yummy



memang sedakkk


Petang tadi abah beria duk kat dapur sorang-sorang...pi silau, tengok-tengok tengah asyik duk siapkan roti john...nak tolong memang tak digalakkan sebab abah aku ni tak suka ada orang lain kat dapur bila dia masak...hmm... dah lepas maghrib aku pun turun makan, seriously aku tak pernah makan roti john yang dijual kat kedai so memang aku tak tahu macam mana rasanya roti john, so technically, abah boleh tipu aku tentang rasa...hehe...tapi aku suka rase roti john yang abah buat ni...rase dia ala-ala burger besar depan hospitak besar Kuala Terengganu sebab ade sengkuang rangup disaluti mayonis...yummm...

Akan tetapi, adik aku, Fatiha telah membocorkan rahsia abah...dia komen yang roti john abah aku buat ni lain benor rasenye compared dengan yang dijual kat pasar-pasar malam tu...hehe... tak apelah abah...asal sedakkk....na sukeeee....baby lam perut ni pun sukeee....thanks aboh...;)....mmm pesanan untuk aboh dari Yuyu, dia nak makan roti john bila dia balik kekg, jgn lupa buat yer....hehe


p/s : buat kak di Kelantan dan Yuyu di Johor...sedakkkk ngat...yummmm

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::My Wish List


I got long list of food to eat as long as I'm still here... some of them have already been granted by my Mie...thanks a lot Mi.... I would like to share with you the pictures of them...wish i could let you taste it but it'll need magic...hehe...enjoyed the delicious look....hehehe



Nasi Kerabu Terengganu



Sarok @ Solok Lada (Extra Fish)


Actually, there are lots more but i forgot to snap the picts...this coming friday, Mie is planning to cook her all times signature, Nasi Dagang Terengganu...nyum...nyum... i'll upload the picts...i promise...;))...see u with more delicious Che Ani Duyong Delicacies ...



Monday, April 11, 2011

Dua insan tercinta yang telah menjadikan aku manusia...

Abah dan Mi adalah dua orang insan yang telah berjaya melahirkan, membesarkan dan mendidik na sehingga na menjadi manusia yang cukup rasa diberkati... hasil didikan Abah dan Mi telah menjadikan na seorang pendidik yang telah hampir 4 tahun membentuk anak bangsa di bumi Kuala Nerang... Terima Kasih yang tidak terhingga buat Abah dan Mi yang tak pernah putus asa dalam memanusiakan na dan adik-beradik yang lain... Abah dan Mi tidak akan pernah na lupakan... jasa Abah dan Mi menjadikan na sekarang seorang isteri kepada menantu yang direstui dan bakal ibu tidak lama lagi... segala penat lelah Abah dan Mi tak mungkin terbalas namun na harapkan dengan kehadiran cucu pertama Abah dan Mi September ini mampu memberikan sebuah kegembiraan bergelar Tokki dan Tok yang telah lama Abah dan Mi nanti-natikan...






p/s : na sayang sangat kat Abah ngan Mi... dunia akhirat...



Sunday, April 10, 2011

Patutnya sayang tulis pasal abg dulu..



Semalam macam biasa...aku selalu update kan suamiku tentang apa yang aku buat sepanjang hari kat rumah...maklumlah dia kat Kedah, aku pula masih kat Terengganu...bila aku beritahu dia post terbaru aku tentang dia, dia happy sangat... tapi sejurus lepas tu, dia cakap kat aku....

"Tapi kan sayang... patutnya sayang tulis pasal abang dulu, baru pasal baby kita....mmmm" errkkk..tergamam aku, betul jugak cakap suamiku... tapi mungkin sebab aku dah terlalu excited dengan manusia kecil dalam perutku ini sehingga terlupa aturan yang sepatutnya...hehe... maaf yer abg.. apa-apa pun tanpa abang, orang tak mungkin mengalami momen-momen indah mengandung... abang tetap unggul di hati orang... bak kata Vanida Imran kepada suaminya dalam rancangan motivasi Datuk Dr. Fadzilah Kamsah...

"Saya rasa dunia saya akan berhenti kalau abang tak ada..."

Begitulah pentingnya kewujudan abang dalam hidup orang... Abang adalah pelengkap hidup orang dan anak yang bakal lahir ni adalah pelengkap kehidupan berumahtangga kita... abang akan terus dan sentiasa menjadi pemilik hati orang...

p/s: Abang... setiap kali terasa baby kita bergerak dalam perut ni, hati terus teringat kat abang... ajaibnya kuasa Allah... I Love You so much abang...

Saturday, April 9, 2011

My Other Half



Mohd Salman b. Ghazli @ Ghazali




Even though you said this song is for me... You deserved it more than I do... Thanks abang for being my everything... This is for you...



-Sedetik Lebih-


Setiap nafas yang dihembus

Setiap degupan jantung

Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan

Dalam tidur dan khayalan

Aku selalu memikirkanmu

Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang

Barulah terasa ku bernyawa

Kasihku…ku amat mencintai kamu

Kerana kau beri erti hidup

Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan

Ku bersyukur adanya kamu

Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia

Asal masih adanya kamu


I love you abang...


Tuesday, April 5, 2011

Our Little Angel...


Our Little One is now 14 weeks and 2 days... Yesterday I went to KTS (Kuala Terengganu Specialist) for my first routine checkup. The doctor said everything is okay...the cute little human is just fine and healthy :)... I'm speechless and thankful to Allah when I heard the heart beat and saw our little angel clapping his/her hands ... rewarding himself/herself I guess for being so healthy in there... My ummi was speechless too witnessing the God's gift... but I'm a bit frustrated for not having my hubby around to see it himself...but laugh a lot when I told him everything after the checkup...


Ummi and Abah can't wait to see and hold you love... Grow faster and healthy... See you soon little darling...