Thursday, April 14, 2011

Wish I could Know it Right Now....





OR



I really wish I knew my baby's gender right now... so that I could call him/her by name chosen by us...huhu but it's too early...have to wait until 5 month for an almost accurate prediction. Actually, we don't mind to have boy or girl, just to address our junior by name...;)... We love u sayang...


Tuesday, April 12, 2011

Roti John Aziz Sulong




Aziz's Roti John...yummmy..yummy



memang sedakkk


Petang tadi abah beria duk kat dapur sorang-sorang...pi silau, tengok-tengok tengah asyik duk siapkan roti john...nak tolong memang tak digalakkan sebab abah aku ni tak suka ada orang lain kat dapur bila dia masak...hmm... dah lepas maghrib aku pun turun makan, seriously aku tak pernah makan roti john yang dijual kat kedai so memang aku tak tahu macam mana rasanya roti john, so technically, abah boleh tipu aku tentang rasa...hehe...tapi aku suka rase roti john yang abah buat ni...rase dia ala-ala burger besar depan hospitak besar Kuala Terengganu sebab ade sengkuang rangup disaluti mayonis...yummm...

Akan tetapi, adik aku, Fatiha telah membocorkan rahsia abah...dia komen yang roti john abah aku buat ni lain benor rasenye compared dengan yang dijual kat pasar-pasar malam tu...hehe... tak apelah abah...asal sedakkk....na sukeeee....baby lam perut ni pun sukeee....thanks aboh...;)....mmm pesanan untuk aboh dari Yuyu, dia nak makan roti john bila dia balik kekg, jgn lupa buat yer....hehe


p/s : buat kak di Kelantan dan Yuyu di Johor...sedakkkk ngat...yummmm

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::My Wish List


I got long list of food to eat as long as I'm still here... some of them have already been granted by my Mie...thanks a lot Mi.... I would like to share with you the pictures of them...wish i could let you taste it but it'll need magic...hehe...enjoyed the delicious look....hehehe



Nasi Kerabu Terengganu



Sarok @ Solok Lada (Extra Fish)


Actually, there are lots more but i forgot to snap the picts...this coming friday, Mie is planning to cook her all times signature, Nasi Dagang Terengganu...nyum...nyum... i'll upload the picts...i promise...;))...see u with more delicious Che Ani Duyong Delicacies ...



Monday, April 11, 2011

Dua insan tercinta yang telah menjadikan aku manusia...

Abah dan Mi adalah dua orang insan yang telah berjaya melahirkan, membesarkan dan mendidik na sehingga na menjadi manusia yang cukup rasa diberkati... hasil didikan Abah dan Mi telah menjadikan na seorang pendidik yang telah hampir 4 tahun membentuk anak bangsa di bumi Kuala Nerang... Terima Kasih yang tidak terhingga buat Abah dan Mi yang tak pernah putus asa dalam memanusiakan na dan adik-beradik yang lain... Abah dan Mi tidak akan pernah na lupakan... jasa Abah dan Mi menjadikan na sekarang seorang isteri kepada menantu yang direstui dan bakal ibu tidak lama lagi... segala penat lelah Abah dan Mi tak mungkin terbalas namun na harapkan dengan kehadiran cucu pertama Abah dan Mi September ini mampu memberikan sebuah kegembiraan bergelar Tokki dan Tok yang telah lama Abah dan Mi nanti-natikan...






p/s : na sayang sangat kat Abah ngan Mi... dunia akhirat...



Sunday, April 10, 2011

Patutnya sayang tulis pasal abg dulu..



Semalam macam biasa...aku selalu update kan suamiku tentang apa yang aku buat sepanjang hari kat rumah...maklumlah dia kat Kedah, aku pula masih kat Terengganu...bila aku beritahu dia post terbaru aku tentang dia, dia happy sangat... tapi sejurus lepas tu, dia cakap kat aku....

"Tapi kan sayang... patutnya sayang tulis pasal abang dulu, baru pasal baby kita....mmmm" errkkk..tergamam aku, betul jugak cakap suamiku... tapi mungkin sebab aku dah terlalu excited dengan manusia kecil dalam perutku ini sehingga terlupa aturan yang sepatutnya...hehe... maaf yer abg.. apa-apa pun tanpa abang, orang tak mungkin mengalami momen-momen indah mengandung... abang tetap unggul di hati orang... bak kata Vanida Imran kepada suaminya dalam rancangan motivasi Datuk Dr. Fadzilah Kamsah...

"Saya rasa dunia saya akan berhenti kalau abang tak ada..."

Begitulah pentingnya kewujudan abang dalam hidup orang... Abang adalah pelengkap hidup orang dan anak yang bakal lahir ni adalah pelengkap kehidupan berumahtangga kita... abang akan terus dan sentiasa menjadi pemilik hati orang...

p/s: Abang... setiap kali terasa baby kita bergerak dalam perut ni, hati terus teringat kat abang... ajaibnya kuasa Allah... I Love You so much abang...

Saturday, April 9, 2011

My Other Half



Mohd Salman b. Ghazli @ Ghazali




Even though you said this song is for me... You deserved it more than I do... Thanks abang for being my everything... This is for you...



-Sedetik Lebih-


Setiap nafas yang dihembus

Setiap degupan jantung

Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan

Dalam tidur dan khayalan

Aku selalu memikirkanmu

Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang

Barulah terasa ku bernyawa

Kasihku…ku amat mencintai kamu

Kerana kau beri erti hidup

Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan

Ku bersyukur adanya kamu

Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia

Asal masih adanya kamu


I love you abang...


Tuesday, April 5, 2011

Our Little Angel...


Our Little One is now 14 weeks and 2 days... Yesterday I went to KTS (Kuala Terengganu Specialist) for my first routine checkup. The doctor said everything is okay...the cute little human is just fine and healthy :)... I'm speechless and thankful to Allah when I heard the heart beat and saw our little angel clapping his/her hands ... rewarding himself/herself I guess for being so healthy in there... My ummi was speechless too witnessing the God's gift... but I'm a bit frustrated for not having my hubby around to see it himself...but laugh a lot when I told him everything after the checkup...


Ummi and Abah can't wait to see and hold you love... Grow faster and healthy... See you soon little darling...


HAPPY 1ST BIRTHDAY IQSEED HADIFF...

Assalamulaikum and hi to all... We are already towards the end of 2012 but this is my first post for this year...hehehe...i'm not a co...