Sunday, March 27, 2011

Eh...awok diet ke?

Lepas subuh pagi tadi, aku terus gosok baju untuk ke klinik desa Pulau Duyong, takut ada malas pun ada...tapi sebab minggu lepas dah tak pergi, kena la pergi juga minggu ni...kang bising lak Klinik Kuala Nerang...

Nak dijadikan cerita, rasanya aku macam yang paling awal dah....8.15pg sampai kat klinik dengan umi. kat luar nampak macam sunyi je, bila je masuk, tu diaaa...dah ada dekat 10 orang ibu mengandung tengah menunggu giliran sambil duduk bersimpuh atas karpet...wahh menarik memang macam kat rumah suasana klinik ni... padan muke aku, umi dah cakap pergi awal-awal....huhu...

Aku pun tunggu la giliran yang masa tu paling last antara semua... nak sembang tapi semua dah ada pasangan sembang masing-masing, buat tak peduli je kat aku...yang aku hairan, walaupun klinik ni kat kampung aku tapi tak ada seorang pun perempuan mengandung yang ada kat situ aku kenal...hmmmm...takpelah...mata aku pun melilau la membaca semua informasi yang ditampal di dinding, kat almari, kat meja...semua aku baca sebab bosan...sampai 2-3 kali aku ulang baca....huhu...

Tunggu punya tunggu...sampailah giliran aku...nurse buka je buku merah tu, terus dia kata..."la...awok kene check 3 ni je...ingatkan check perut"...ermmm masa tu menyesal pun ada, napalah tak cakap awal-awal...mesti boleh balik awal....hmmmm...

Dah siap ambil tekanan darah aku, nurse tu suruh naik timbangan.... "Eh, awok diet ke?"... errr...saya makan macam biasa je nurse.... nasib baik tak kena marah.... tapi minggu depan tak boleh turun dah... yang ni aku tak bimbang...jarang sekali beratku turun banyak-banyak kecuali kalau aku berdiet dengan gigihnya....hehe....apa-apa pun, terima kasih nurse, kita jumpa lagi isnin depan yer...

Saturday, March 26, 2011

Lawatan Ke Klinik...

Esok aku dikehendaki menghadirkan diri ke klinik desa Pulau Duyong untuk pantauan mingguan berat badanku...huhu... arahan dari klinik ibu dan anak Kuala Nerang sebab terlalu cepat berat naik...hehe... nurse pesan jangan naik lebih dari 500gm untuk bulan ini tetapi jangan gatal nak diet turunkan berat badan dan sebagai hukuman, aku terpaksa melapor diri untuk ditimbang seminggu sekali untuk pastikan berat aku xnaik melampau lagi...huhu...aku pun hairan macam mana boleh naik mendadak sebab seleraku bukannya ok sangat pun...malam aku tak lalu makan sangat, aku makan pun sebab perut lapar...sebab takut mudaratkan baby....

tak apelah, harap-harap esok berat tak naik dan tak turun...huhu....doakan aku dan baby yer....

Long Holiday in Pulau Duyong...

like a dream comes true... i'm now on a very long break enjoying precious time with my family... never expected such opportunities after joining Kolej MARA Kuala Nerang for almost 4 years now... what is more, i'm now expecting a child ...yeaaaa... 2 years waiting, after our first pregnancy and an operation to remove fibroid from my womb... i'm so happy now, nothing is better than this very moment...:).. just a little feeling of 'less' this week without my hubby...he's in Kedah...something more important to guarantee a prosperous future for us... i miss you abang...;(... but you left me our little one to accompany me...thanks ;;))...double happiness....can't wait to see you next week dear...

here, i have my beloved ummi, abah, chubby tiha and naughty adik... although there are only 5 of us but i'm super happy... got nurul last week for two days but it is more than enough for us to spend sisters' time... and kak g, she'll be back home again next weekend...

Wednesday, November 11, 2009

first time raya as husband & wife



2009 is the 1st year we celebrate raya together as husband and wife... so excited...actually, the most exciting part is when preparing baju raya...hehe... thanks God for this happiness...hope it last forever...amin... i've attached some picts during raya... not much coz i forgot the batteries...huhu...




Tuesday, August 11, 2009

Wedding Reception...Kedah_24 Januari 2009

Sawah xberapa nak hijau sebab bukan musimnya lagi tapi xpelah sebab nak gak gambar outdoor... g masjid al-bukhari tp ramai sangat pengantin duk tunggu turn nak bergambar... xpe, yg penting ade gak gambar outdoor...masa ni dh petang...dah pukul 6 lebih....penat sangat...tp gembira sb semuanya berjalan lancar...alhamdulillah...;)

p/s: thanks untuk kawan2 yg datang resepsi kat kedah ni... n for our family, thanks so much for the help...really appreciate it...


HAPPY 1ST BIRTHDAY IQSEED HADIFF...

Assalamulaikum and hi to all... We are already towards the end of 2012 but this is my first post for this year...hehehe...i'm not a co...